Irma-produkter går stadig som varmt brød hos auktionsside: Så meget har de tjent
En træfigur, vurderet til cirka 4000 kroner, stak af i en budkrig mellem to personer på Lauritz.com.
39.000 endte slutbuddet på - men derfra og så til en endelig handel er der alligevel langt.
Det har Irmas direktør, Martin Brinch Jöhncke, kunnet konstatere, da auktionen sluttede.
- Træfiguren var et eksempel på, hvor det hele gik amok og vi endte på en pris langt over vurderingen. Men køberen sprang fra, så vi fik ikke engang de 39.000 for den, som auktionen landede på. Så den har vi stadig til salg, siger han til RetailNews.
Han ærgrer sig over, at vedkommende byder sprang fra handlen - men samtidig glæder han sig over den samlede sum, som Irma-genstandene hidtil har indbragt via auktionssiden.
- Vi har solgt for tæt på 200.000 kroner. Det er kjoler, vintønder, skilte, indkøbskurve - alt godt fra kæden. Vi kan dog se, at interessen er aftagende, men der er ganske fin trafik stadig, siger Irma-direktøren.
Han tilføjer, at man fra koncernens side ikke har budgetteret med en bestemt indtægt fra auktionssalget.
- Vi har selv været overraskede over interessen for Irma-tingene, men det har været en god måde at få sendt mange af tingene i cirkulation igen, siger Martin Brinch Jöhncke.
Han fortæller, at man regner med at lægge nye genstande og inventar op på Lauritz.com helt indtil, at de sidste Irma-butikker omdannes i løbet af september og oktober.
Her er (de fleste af) RetailNews' Irma-artikler
- Coop gennemfører store ændringer i koncernen: Irma lukker
- Endnu en dagligvareleveringstjeneste lukker
- 600 stillinger nedlægges som følge af Coop-omlægning
- Overblik: Disse chefer stopper i Coop-koncernen
- Analytiker: Coop ruster sig til skærpet kamp om kunderne
- Intet held med salg af Irma: Derfor måtte kæden lukke
- Ny butiksæra venter: Sådan kan dagligvaremarkedet se ud i fremtiden
- Beslutning om at lukke Irma får butik til at bestille 700 sørgebind
- Mangeårig Irma-direktør vil ikke se sit hjertebarn dø: - Det er ok, at Irma-pigen svarer igen
- Lukning af Coop-hjemmelevering får ikke Salling Group til at fremrykke planer
- Landets næststørste Kvickly bakker op om Coop-navneforandring: - Vi er klar, så snart skiltet er klar
- Er Irma ikke begravet alligevel? Nye meldinger åbner døren på klem for kædens overlevelse
- Irma-direktør uforstående over for lukning: Danmark bliver fattigere på fødevareområdet
- Coop-direktør slår fast: Irma-lukning var den rigtige beslutning
- Alfred Josefsen retter skarp kritik mod Coop: - Jeg er blevet hvirvlet ind i et kæmpemæssigt spin
- Tidligere marketingdirektør: Irma-brand får svære betingelser i Coop-butikker
- Irma-produkter sælges til overpris på nettet: Coop maner til besindighed